Sitodruk transferowy to technika poligraficzna uzupełniająca dla bezpośredniego druku sitowego, która pozwala na umieszczenie nadruku w trudno dostępnych miejscach. Stosuje się ją wówczas, gdy nie ma możliwości umieszczenia podłoża drukowego (np. spodni, czapki) na karuzeli sitodrukowej w taki sposób, aby wykonać nadruk zgodnie z życzeniem Klienta.
Jak sama nazwa podpowiada, metoda ta umożliwia przeniesienie nadruku z jednej powierzchni na drugą. Najpierw wykonuje się wydruk na folii lub specjalnym papierze, następnie pokrywa się go klejem i poddaje suszeniu. Tak przygotowany nadruk zostaje zespolony z materiałem za pomocą prasy transferowej – odpowiednie ciśnienie i wysoka temperatura powodują trwałe „wprasowanie” znakowania w podłoże.
Dlaczego termotransfer, a nie sitodruk bezpośredni?
Zdecydowaną większość nadruków na podłożu tekstylnych wykonujemy za pomocą bardzo wydajnej i trwałej metody sitodruku, w której znakowanie odbywa się od razu na podłożu. Zdarza się jednak, że nie można zastosować sitodruku bezpośredniego, ponieważ docelowe miejsce nadruku wskazane przez Klienta uniemożliwia umieszczenie znakowanego przedmiotu na karuzeli sitodrukowej.
Wówczas proponujemy sitodruk pośredni, czyli termotransferowy – dzięki tej metodzie możemy usytuować nadruk w dowolnym miejscu na różnego rodzaju wyrobach. Powstały nadruk jest elastyczny i trwały, co ma szczególne znaczenie w przypadku odzieży roboczej i przeznaczonej do intensywnej aktywności fizycznej.
Podobnie jak w przypadki sitodruku bezpośredniego, termotransfer zapewnia wysoką jakość nadruku. Uzyskane w ten sposób znakowanie charakteryzuje się gładkością, precyzyjnym odwzorowaniem oraz intensywną kolorystyką. Nadruk możemy wykonać na różnych podłożach – odzieży, czapkach, plecakach, torbach, gadżetach reklamowych.
Nie wiesz, jaka metoda druku sprawdzi się w Twoim przypadku? Opowiedz nam o swoim projekcie, a my wskażemy Ci najlepsze rozwiązanie!
Dla kogo sitodruk transferowy?
Sitodruk transferowy jest najbardziej opłacalny przy średnich i dużych zamówieniach, powyżej dwudziestu sztuk. Dlaczego? Otóż cena usługi zależy między innymi od wielkości nadruku i ilości zastosowanych kolorów. Nie ma znaczenia, czy zamawiasz jedną torbę z logo, czy kilkadziesiąt – za wykorzystanie kolorów potrzebnych do wykonania nadruku zapłacisz tyle samo. Niemniej w naszej agencji realizujemy zarówno hurtowe, jak i pojedyncze zamówienia, a do każdego projektu podchodzimy z równie wysokim zaangażowaniem.